۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۰

مدیرکل ارشاد لرستان خبر داد؛

ثبت‌نام ۹۰۹ قرآن‌آموز لرستانی در طرح ۴۰ هزار حافظ قرآنی

ثبت‌نام ۹۰۹ قرآن‌آموز لرستانی در طرح ۴۰ هزار حافظ قرآنی

خرم‌آباد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از ثبت‌نام ۹۰۹ قرآن‌آموز این استان در طرح ۴۰ هزار حافظ قرآنی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اعظم روانشاد صبح امروز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی طرح ۴۰ هزار حافظ و ۴۰ هزار شهید، اظهار داشت: طرح ۴۰ هزار حافظ و ۴۰ هزار شهید با همکاری و مشارکت قرارگاه شهید آوینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، استانداری‌های سراسر کشور، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان دارالقرآن الکریم برگزار خواهد شد.

ثبت‌نام ۹۰۹ قرآن‌آموز در طرح ۴۰ هزار حافظ قرآنی

وی با اشاره به اینکه این طرح باهدف ایجاد زمینه انس با قرآن برای اقشار مختلف جامعه و عمل به تعلیم انسان‌ساز قرآن از طریق آموزش و تربیت ۴۰ هزار نفر حافظ پنج جز قرآن کریم اجرا می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر تا کنون در استان لرستان ۹۰۹ نفر از سوی ۲۹ مؤسسه در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند و باتوجه‌به ارزیابی‌های وزارتی جز استان‌های برتر کشور قرار داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، اجرای این طرح را زمینه‌ساز یک تحول فرهنگی قرآنی دانست و افزود: ارتباط بین نسل جوان با شهدا یکی از نقاط قوت این طرح است که در کنار اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در سطح استان‌ها این طرح می‌تواند یک احساس مثبت را در افراد ایجاد کند.

قرآن‌آموزان از سامانه حمد برای ثبت‌نام استفاده کنند

روانشاد با اشاره به اینکه قرآن‌آموزانی که مایل به حفظ قرآن هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه حمد به نشانی qia.ir و انتخاب یک مؤسسه قرآنی در استان لرستان در این طرح ثبت‌نام کنند، افزود: نکته مهمی که در مورد این طرح باید به آن اشاره کرد، بهره‌مندی معنوی قرآن‌آموزان از شهدای گران‌قدر است.

وی ادامه داد: باتوجه‌به اینکه در اولین ثبت‌نام سیستم به‌صورت سامانه‌ای یک شهید را به‌عنوان یارِ اختصاصی قرآن‌آموز معرفی می‌کند اطلاعات مربوط به شهدا اعم از اسم، وصیت‌نامه، عکس، محل شهادت، محل تولد و … از بنیاد شهید دریافت و در اختیار قرآن‌آموز قرار خواهد گرفت و ثروت اجتماعی فرهنگی در خلال این طرح کسب خواهد شد.

اختصاص کمک‌هزینه به قرآن‌آموزان و مؤسسات قرآنی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، گفت: ارزیابی قرآن‌آموز با پایان حفظ هر جز انجام می‌شود تا در صورت دریافت نصاب قبولی، کمک‌هزینه برای قرآن‌آموز و کمک‌هزینه برای مؤسسه در نظر گرفته شود که ۶۰ درصد آن به قرآن‌آموز و ۴۰ درصد به مؤسسه پرداخت می‌شود.

روانشاد با اشاره به اهمیت کارهای مشارکتی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، گفت: برای تقویت نقاط مثبت این طرح می‌توان برنامه‌های جانبی نیز در نظر گرفت و چرا که قرآن کریم به‌عنوان منبعی الهی و سراسر حکمت، می‌تواند نقش مهمی در ترویج ارزش‌ها و اصول انسانی داشته باشد.

کد خبر 6234670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha